Anormal İnsan

Kime göre neye göre belirliyoruz ki bu normallik ya da anormallik durumunu? Bir kitabı ya da kullanma kılavuzu felan varsa söyleyin alıp okuyacağım. Ya da bir kişi yazsın da öğrenelim neymiş bendeki anormallikler.İnsanlara kulp takmakta üstümüze yok.Özellikle şu zamanlarda bunun daha da arttığını sezinliyorum, gözlüyorum.





İnsanlar kendinden görmedikleri şeyleri anormal hareket, davranış ya da insan olarak adlandıradursunlar, ben bildiğimi okumaya devam edeceğim. İnsanları sıfatlandırırken "bana göre..." ile başlamaya, söylediklerinin kendisine göre kabul görmediğini söylemeye üşendik.Mamafih hodbin bireyler olduk çıktık. Hodbinliğimiz, bazen kıskançlığımızdan dolayı beynimizi bulandırdı durdu. Bu kıskançlığı kötü algılamayın lütfen.Biliyorum kıskançlık dediğim anda yok ya ne alaka ben kıskanç değilim dediğinizi.En basit örnekle ele alalım bu meseleyi. "WingSuit" örneği uygundur benim için. Fark ettiyseniz benim için dedim sizin için olmayabilir. Aşırı derecede kıskandığım bir extreme spor dalı ve şuan delilik olarak adlandırıyorum. Anormal insanlar diyorum.:) Ama bu sporla uğraşan insanlar için bunu yapmaktan daha doğal bir şey yok. Onlarda bizim için anormal insan git hayatını yaşa, hayatına biraz heyecan kat diyordur.Kıskançlıktan kastım buydu. Bu arada bilmeyenler için WingSuit videosu.. İzlemenizi tavsiye ederim. İzledikten sonra ben yine buradayım:)



Videoyu izlediğinize göre şimdi bu delilik değilde ne:) Gelelim ikinci teorime. Şimdi size diyorum ki dünyanın yüzde 70'i saçlarını kazıtsaydı ya da okula gitmeseydi tepkiniz ne olurdu? Elbette sizlerde kafanızı kazıtmayı ya da okula gitmemeyi düşünür halde bulacaktınız kendinizi. Daha doğrusu okula gitsem mi acaba sorusu kafanızı daha fazla kurcalayacaktı.Eğer okula gitmeye karar verirseniz de geri kalan %70'i için anormal insan olacaktınız. Ne gereği var ki gidiyor okula gibi serzenişlere maruz kalacaktınız. Bunun için en güzel örnek ise sanırım Facebook. Bir anda o kadar hızlı girdi ki dünyamıza, üye olmayanı ayıplar hale geldik neredeyse. Şimdi doğmamış çocuklarımıza bile facebook adresi açmaktayız.Açmaz isek anormal ya zaten. Facebook adresi açıp kapatanlara pek bir şey söylemiyoruz da, hiç hesap açmamış insanları teknoloji düşmanı, anormal insan deyip, yargılar boyuttaki sorulara maruz bırakıyoruz.Bunun bir tercih olduğunun farkında değiliz nedense. Demek ki tercihlerimizde insandan insana anormal ya da normal olabilirmiş.


Diğer kullanım alanı aşırı derecede abartma ihtiyacı. Bakınız: Adnan Hocanın kedicikleri.