Kırmızı Işıkta Telefonla Oynayana Sarılırım Arkadaş

     
   


     Şimdi teknolojiye karşı bir insan olarak algılanmak istemem ama şu arabada kullanırken son model, teknoloji harikası telefonlarınızı cebinizde tutun arkadaşım, abilerim, ablalarım. Türkiye olarak seviye atladığımızı göstermek istediğinizi biliyorum.Telefonla konuşmaya bile doğru düzgün ceza kesilmediği güzel ülkemde yol boyunca trafiğin ortasında telefonla oynamanın elbette ki cezası yok. Aslında var ama yok.



    Hergün mutlaka en az 4-5 kişiyle bu şekilde karşılaşıyorum.Arabayla seyir halindeyken biraz sabırdan sonra yanından geçerken inanın insanların yüzlerini göremiyorum bile. Sebebi filmli camlardan sanıyorsunuz değil mi? Asla! Abilerimizin, ablalarımızın yüzleri aşağıya, bacaklarının arasındaki telefona doğru bakmakta da ondan. Şimdi bu insana kabiliyetsiz demek mümkün mü? Asla! Hem araba kullanıyor, hem trafiği gözetiyor hem telefonundaki mesajını okuyor hem cevap veriyor.Tüm bunları yaparken kahkaha atanı bile gördüm. Sanki paşam evde kanepede uzanmış mesajlaşıyor. Kızacağım kornaya basacağım gerekirse ama karşımda muhattabım yok. Sinir bozucu gerçekten.  


     Çok kısa Volkswagen'in hazırladığı ve insanlar üzerindeki etkiliyi izleyelim sonra devam.



    
       
     Bazen ise kırmızı ışıkta beklerken insanlar sarılıyorlar hemen telefonlarına.50 saniye boşa geçmesin değil mi? Artık öyle geniş insanlar gördüm ki bu insanlara sarılasım geliyor gerçekten. Hiç üşenmeden arabamın kapısını açıp yanına gidip sarılasım geliyor.Hatta teşekkür etmek istiyorum. Beni bu kıvama getirdiler. Sanırım bizim polislerimizle aynı fikri paylaşıyoruz ki onlarda ceza yazmıyorlar. Gerçi bizim polislerimizde trafik kurallarına uymuyorlar ki. Mesela polisimiz ters yola girebilir. Biz girersek cezası var. Polisimiz kırmızı ışıkta geçer biz geçemeyiz. Örnekler çoğalabilir elbette. Tabiki her polisimiz böyle değil ya da ben böyleleriyle karşılaşıyorum.

       Ya o ilk fırsatta özçekim yapanlara ne demeli? Biliyorsunuz özçekim yapacağım diye ölen insanlar var. Şimdi bu arabada trafikte özçekim yapana can feda. Bir haberde pilot havadayken özçekim yaparken öldü.Gülmeyin gerçek haberdir. Abimiz özçekime yeni bir boyut kazandırdığı için kendisine teşekkür ederiz. Kıymetini sanırım ilerleyen dönemlerde anlayacağız. Şuan hazır değiliz buna. Daha geçen haftada İstanbul'dan bir haber vardı. 2 arkadaş 3. köprü inşaatındaki vinç üstüne çıkıp çekim yaptılar.Örnekleri dilediğimiz gibi çoğaltabiliriz elbette.Ufak bir araştırma ile internette nicelerine rastlamak mümkün.


       Benim önerim hazır yenilenen sürücü ehliyeti alma prosedürlerine telefonla oynamayı da eklemeliler. Yani direksiyon sınavına giren aday yolun belli bölgelerinde özçekim yapabilmeli, sevgilisiyle mesajlaşabilmeli, telefonla konuşabilmeli, hatta bir tık öteye gidersek oyun bile oynayabilmelidir.


2 yorum: