Sınavlar Arası

Güzel Türkiye'm ne hallere geldi. Başlığım biraz film ismi gibi ama gerçek hikayedir. Sabah 9'da girip 12'de bir sınavdan çıkıp 1'de başka bir sınava girdiğimi bilirim.Şöyle arkama yaslanıp geçmişe bir baktığımda ulan ne çok sınav var, ne çok sınava girmişim diyorum. Bazen sınavlar arasında dolaşırken sınav kardeşliği oluşurdu. Başka sınavda gördüğün insanları diğer sınavda da görürdün. Türkiye'deki öğrenciler ve yeni mezunlar denildiğinde sanırım biz Türklerin aklına sınavlardan başka bir şey pek gelmiyor.Yabancılar için ise ucuz işçilik tabiiki.Her neyse konumuz ucuz işçilik değil zaten.Bugün sınavlar hakkında konuşacağız hep birlikte.



En meşhur olanı ile başlayalım.

KPSS: Biliyorsunuz Asya Hun Devletinin ya da islamiyetten önce kurulan devletlerin yaptırmış olduğu ya da verdikleri eserin adını bildiğiniz zaman çok iyi bir memur oluyorsunuz. Bilemezseniz kabul edin lütfen beceriksiz işe yaramaz devletin geleceğini yok eden bir bireysiniz. İktisadi İdari Bilimler Fakültesi mezunlarını saymıyorum bile zaten. Onlar şamar oğlanları. Şimdi kimse alınmasın gücenmesin ama 2 senelik okuyup açık öğretimle 4 senelik işletme ya da benzeri bölümlerle tamamlayan arkadaşlarla 4 sene örgün öğrenim görmüş arkadaşlar bir maalesef. Hadi onu da geçtim direk açık öğretimden mezun olanlar... Onlara ne demeli. Mühendislerimizde yok tabi bunlar. KPSS sınavında Mühendislerimiz sadece GY GK den uzman olabilirken örneğin bir kamu mezunu arkadaşımız yaklaşık 25-30 dersten sorumlu olup KPSS' den minimum 80 alıp kurum sınavını kazanıp mülakatı kazanıp atanacak 2 sene sonra tekrar kurum içi sınava girip uzmanlığını alacak. İşletme okuyacak kardeşlerime tavsiyem açık öğretime girip önündeki 4 sene boyunca KPSS kurslarına gitmeleridir. İşte üniversite mezunu budur. Bu arada önerimde çok samimiyim.

YDS: Mükemmel bir yabancı dil sınavı. İnsan girince anlıyor kraliyet ailesinin bir üyesinin hazırladığını.  Türkçe sorsalar inanın yine yabancı dil olur. Oyun içinde oyun. Kardeşim yabancı dil sınavındasın zaten Türkçe paragraf sorusu gibi ya da belki de daha zor bir paragraf neden koyarsın ki? Amaç insan elemekte değil bunda.Ama doğru insanlar yabancı dil tazminatı alıyorlar değil mi. Çok insan tanıdım YDS denilen sınavdan 90 ve üzeri alıp aslında hiçbir şey bilmeyen. Konuş dersin konuşamaz , yaz dersin yazamaz.YDS kurslarına gidin görün genelde ezber mantığıyla ilerler. Şunu görünce bu, bunu görünce bu gelecek diye. Bazı kursları hariç tutuyorum bunlardan.İsteyen olursa isim veririm. İngilizceyi bile formülize etmemizi sağladığı için YDS'ye çok şey borçluyuz. Kelimelerine gelirsek eğer, bazı kelimeler var ki adamlar İngiltere'de bile kullanmayı bıraktı biz bırakmadık. Neden? Çünkü ingilizcenin korumasını biz yapıyoruz Türk olarak. Önemli bir görev bu. Bazılarımızın arkadaşı olmuştur. Adam 5 sene İngiltere'de yaşadı YDS'i geçemedi. Hocalarda YDS farklı diyorlar zaten. YDS ingilizcesi diye bir ingilizce var mesela. Amerikan ingilizcesi, ingiliz ingilizcesi, YDS ingilizcesi vs vs.

TEOGG: İsmi böyle mi yazılıyor bilmiyorum. Bakmadım da üşendim. Çünkü daha ben bakarken ismi değişebilir sınavın.O yüzden gerek duymadım.Küçük yaşlardaki vatandaşlarımızı geleceğin sınavlarına hazırlamak için çok güzel bir uygulama. Bu uygulama ile birlikte önceden gittiğimiz, mahallemize yakın liselerimize bile gidemiyoruz. Örneğin, öğrencimiz Tuzla'da oturuyorsa Esenler'de bir okul kazanabiliyor. Göndermeyen veliler özel okula veriyor ne kadar hoş bir davranış.Ya da Ankara-Sincan'da oturan birey Etlik'e ya da daha uzaklara düşebiliyor. Bu hep böyle midir bilemem ama 1 tane bile olsa sorun değil mi? 

LYS/ÖSS ve diğer isimleri: O kadar çok değişti ki insanın ne sayası geliyor ne de araştırası. Yine üşendim. Bakmadım. Amerika'daki üniversitelerin durumu sizin lise diplomanızdaki ortalama ve sosyal aktivitelerinize göre belirleniyor. Sizler başvuruda bulunduktan sonra değerlendirilip geri dönüş sağlanıyor ve adamların inanın her şeye bursu var. Satranç oynayan öğrenciye satranç bursu verip üniversite bursu sağlanıyor. Benim okuduğum okulda da bursu geri almak için elinden geleni yapan yönetimler biliyorum.Kendi okulunda burs alamayıp, okulu bırakıp Amerika'ya giden oradaki üniversiteden burs alanı arkadaşım var. Bence bizler biliyoruz işi. Elin gavuru ne anlar.

Diğer sınavlarla ilgili düşüncelerimi de aklıma geldikçe, vakit buldukça ekleyeceğim. Şimdi bana beğenmiyorsan girme arkadaşım diyenler vardır illaki. Bende bu abilerime ablalarıma sadece Tamam diyorum. Onlarda haklı. Devletimizi düşünüyorlar. Türkiye'de sınavlar ekonominin yapı taşı haline gelmediyse bu sınavlara yeterince ilgi göstermeyen öğrenci milletinin hatasıdır. Silkelenin ve kendinize gelin lütfen.