Öküz TV





Son yıllarda ne kadar televizyon izliyorsunuz bilmiyorum. Şahsen ben hiç izlemiyorum. TV izlediğim anlar daha önceki yazımda belirttiğim gibi güzel bir futbol maçı ve kahvaltı yaparken açık duran kanaldan ibaret. TV kültürü benim için yüksek hızlı internet bağlantısıyla birlikte, TV'nin bana karşı olan platonik aşkına dönüştü. Ben ise eski sevgili. İzlediğim zamanlarda ise ben TV'nin trip atan sevgilisiyim.


    "Ruh Öküzüm" adlı yazımda birazcık değinmiştim TV'lerdeki bilgi kirliliğine.Bu yazımda birazcık dini konulardaki programlara ve seyirci bilincine değineceğim.

    TV'ler enteresan tiplerle dolup taşmaya başladı.Artık ilgi çekmek , reyting almak adına daha ne yapabilirler bilmiyorum, kestiremiyorum. TV programlarına denk geldikçe genelde hissettiğim duygu: Başkası adına utanmak. Geçenlerde kahvaltı yaparken rast geldiğim bir programda aynen şöyle bir konuşma geçti

    -Telefonla Bağlanan: Hocam bir sorum var size.
    -Hocamız: Buyurun lütfen.
    -Telefonla Bağlanan: Eşim benden onun yanında başka biriyle birlikte olmamı istiyor.Sizce hükmü nedir? 
    -Hocamız: !?</>x^%&!!!

    Soranın bir bayan olduğunu belirtme ihtiyacı hissediyorum. Belli ki kocası farklı arayışlarda. Şimdi bu şekilde fantazisi olanlara lafım yok.Kendi tercihleridir. Fakat dini temalı bir programda bunu sormak dalga geçmekle eş değer bana göre. Sence hükmü belli değil mi diye sorası geliyor insanın.Belli ki sende istiyorsun lakin kılıf bulamadın. Kısaca hocaya, hocam günah işleyeceğim kılıf lazım bana bir kılıf bulun de olsun bitsin.Normal zamanda hocaların, dini bilgiye sahip insanların kulağına bile fısıldamakta tereddüte düştüğün soruyu, halka açık ortamda o anda, o kanalı izleyen kişilerle paylaşıyorsun. Böyle bir şeyi teklif edilmesiyle boşanan çift var.Zaten son zamanlarda bu şekilde vakalar da arttı iyiden iyiye. Adliye de çalışan bir arkadaşım iki komşunun eş değiştirme şekliyle yaptıkları fantazi sonucu mahkemelik olduğunu söylemişti. Nasıl mı? Kocalardan biri diğerinin eşini geri vermemiş benim bu demiş.Kendi eşini de hibe etmiş.Sonuç: Eşi alıkoyulan koca mahkemeye başvurmuş. Fantastik olay gerçekten. Yaz deseler bana bu kadarını yazamam biraz abartı oldu der geri silerim.Şimdi bu kocalar ya da eşler dini programa katılsa hükmü ne diye sorsa abes olmaz mı? Olur.

    Şimdi bu olayları bilgi kirliliği olarak görmeyebilirsiniz. Yani ne var canım kadın sormuş öğrenmek istiyor diyebilirsiniz. Bana göre bunu TV de sorması bir saçmalıktır ve saçmalıklarda bilgi kirliliği oluşturur. Şöyle bir düşünün; bir futbol programına telefon ile bağlanan bir kişi futbol topunun yuvarlak olup olmadığını sorsa idi sizce bu bir kirliliği değil miydi? Belli ki yuvarlak işte. Saçmalamak için mi bağlandın telefonla?

    Diğer toplumlar beni çok fazla alakadar etmez.Onlarda bulunan iyi örnekleri elbetteki söylerim, desteklerim tıpkı bize ters olanları söylediğim gibi. Avrupalının her şeyi iyi mi? Her şey düzgün mü?Elbetteki değil. Fakat Türk toplumunun her alanda gerçekten eğitime ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Eğitimden kastım sadece okullar ile sınırlandırılmamalı. Bu dar bir görüş olurdu.Ben birey olarak, kişilik olarak eğitimden bahsediyorum. Üniversite mezunu birinin ben eğitimli bir insanım düşüncesi bana oldukça sığ geliyor. Ufkumuzu geniş tutmalı, kendimizi geliştirmeliyiz.

Sağlıcakla kalın, esen kalın efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder